REGISTRACIJA VOZILA (na 6 rata), ZELENI KARTON, PUTNO OSIGURANJE
REGISTRACIJA VOZILA (na 6 rata), ZELENI KARTON, PUTNO OSIGURANJE
Da li Vaš automobil nesnosno cvili svaki put kada pritisnete kočnicu? Možda se javljaju iritantne
blage vibracije, zbog kojih imate osećaj da nemate potpunu kontrolu? Da li se promenio položaj
pedale kočnice? Da li morate jače da pritiskate pedalu, ili ste se osetili nesigurnim prošli put
kada ste morali naglo da kočite?
Ovo su sve jasni znaci da je došlo vreme da servisirate kočnice.
Kada pokušavate da otkrijete šta tačno muči vašeg ljubimca, da biste mogli da zamenite
odogvarajuće auto delove, trebalo bi da uzmete navedene simptome u obzir.
Ako se čuje jako škripanje, ali bez vibracija, kočnice slabije rade (ili uopšte ne rade), a Vi ne
možete da se setite kada ste poslednji put servisirali kočnice, vreme je da promenite kočione
pločice. Zvuk se javlja zbog toga što su proizvođači napravili pločice tako da upozoravaju
vozača na to da je vreme da ih zamene. Nemojte čekati mnogo da ih zamenite. Zvuk će se
pojačavati i pločice će se potrošiti do kraja. Zbog toga će se kočnice pregrevati i sve slabije
reagovati na pritisk pedale, dok na kraju ne dođe do toga da otkažu u potpunosti! To se može
desiti baš kada morate naglo da se zaustavite, ili dok vozite decu.
Osećate vibracije dok kočite? Vreme je da zamenite kočione diskove, ili, eventualno da ih
obradite. Neki diskovi imaju dovoljnu debljinu da se mogu obraditi, da bi ponovo bili glatki, ali
to se vrlo retko preporučuje. Diskovi vremenom postaju neravni od naglih kočenja, ili zbog toga
što se klip zaglavi, pa vrši konstantan, ali nejednak pritisak na točkove. Najbolje rešenje je da
zamenite kočione diskove. Ako to radite, obavezno zamenite i pločice.
Kada smo već pomenuli kočione klipove, oni se menjaju kada počnu da se javljaju neki
problemi sa diskovima. Ako osećate vibracije, ako osećate da je kočnica stalno pritisnuta, ili se
pojavljuje smrad paljevine, ili nešto dimi iz točkova, vreme je da se reaguje. Provozajte auto, pa
pipnite točak. Ako je malo zagrejan, to je u redu. Međutim, ako je točak vreo, ne bi trebalo da
čekate pre nego što se zapitite mehaničaru.
Za razliku od pločica i diskova, koji se menjaju u paru, klipove nije potrebno menjati u
kompletu. Ako je neki neispravan, dovoljno je zameniti njega. Možete pokušati i da odložite
zamenu klipa tako što ćete ga očistiti i podmazati.
Ako ste sve proverili i sve deluje u redu, ali u vožnji pedala ne reaguje onako kako bi trebalo,
jedino mesto koje je preostalo je hidraulični sistem. Ulje je posrednik između pedale kočnice i
kočionih pločica. Sistem se sastoji od cilindra kod pedale, posude sa kočionim uljem i sistemom
cevi. Pogledajte nivo kočionog ulja u posudi. Ako je nivo između oznaka MIN i MAX, onda
je problem na nekom drugom mestu. Ako je nivo ispod normalnog, negde postoji curenje ulja.
Morate pronaći tragove ulja, ili rđe na cevima, naročito oko dihtunga i gumica. Proverite i da li
ima ulja na glavnom kočionom cilindru, ili ispod automobila, s obzirom na to da cevi idu celom
dužinom auta, sve do zadnjih kočnica.
U Srbiji se na putevima gine nekoliko puta više nego na zapadu, u odnosu na broj stanovnika.
Vrlo često je uzrok tome neispravnost automobila. Redovno održavajte auto, a pogotovo kočnice
i gume. Čuvajte svoj i živote drugih.