REGISTRACIJA VOZILA (na 6 rata), ZELENI KARTON, PUTNO OSIGURANJE

Alternator

Popravka-alternatora4Danas se umesto dinamo masina na motornim vozilima skoro iskljucivo koriste alternatori, tj. generatori naizmenicne struje. Zbog izvanrednih svojstava oni nadmasuju dinamo masine i potpuno su ih istisnuli iz upotrebe. U odnosu na dinamo, alternatori su manji, laksi i bolje podnose rezim rada automobilskog motora. Osim toga, bolje snabdevaju vozilo elektricnom energijom i izdasnije pune akumulator. Ali, imaju i manjih nedostataka: ispravljacke diode su veoma osetljive. Tesko ih je prilagoditi uslovima rada motora sa unutrasnjim sagorevanjem gde ima povisene temperature, vlage i prljavstine. Zbog toga se diode veoma lako ostecuju i brzo sagorevaju i pri najmanjem kvaru na elektricnim instalacijama. Moguci kvarovi su četkice, regulator napona ili regler, koji služi za održavanje napona na alternatoru i slično. Da bi izbegli kvarove nas savet je da na svakih predjenih 60.000 do 80.000 kilometara, ili dve godine, posetite servis.
Prednosti alternatora su:
- Napajanje prijemnika i punjenje akumulatora i pri praznom hodu motora;
- Lako podnosi i vrlo velike brojeve obrtaja motora;
- Lako se odrzava i ima duzi vek trajanja;
- Nema kolektora (sa velikim varnicenjima), koji je najvise ogranicavo broj obrtaja dinama;
- Na regleru nema potrebe za relejom povratne struje;
- Ne zavisi od smera obrtaja (izuzev ventilatora za hladjenje);
- Omogucava koriscenje manjih akumulatora zbog efikasnijeg punjenja;
- Manjih je dimenzija i mase nego dinamo iste snage.